Jurnalul unei zăpăcite – chef la cabană

E început de septembrie. Merg cu iubitul meu la onomastica celui mai bun prieten al său. Împlineşte 40 de ani, şi a închiriat o cabană în zona Humorului. E soare, cald, o zi perfectă.
Am puţin emoţii. Eu sunt cam timidă şi, în afară de sărbătorit şi de soţia lui, nu cunosc pe nimeni. Sper să ma integrez măcar un pic în grup.
Ajungem. Fac cunoştinţă cu cei care au ajuns deja. Remarc prezenţa a două fetiţe – a unui invitat şi cea a sărbătoritului. Ca de obicei, prefer inocenţa copiilor.
Un nou venit s-a împotmolit cu maşina – una scumpă şi frumoasă – în pietrişul pârâului care trece pe lângă cabană. Un tip filmează evenimentul şi îl comentează cu ton de reporter. Băieţii ajută şoferul, negru la faţă, să scoată maşina din apă.
Sunt bronzată şi port o pereche de pantaloni scurţi albi care îmi pun bronzul în evidenţă. Ca de obicei, mă retrag într-o zonă neutră – timiditatea asta! În curtea cabanei e un leagăn care mă atrage. Mereu îmi este dor de copilărie şi de joacă. Mă aşez pe leagăn lângă fetiţa sărbătoritului, o puştoaică de vreo treisprezece ani, care citeşte concentrată o carte.
Rămân singură pe leagăn. Invitaţii beau, mănâncă, se distrează. Unul dintre bărbaţi vine lângă mine şi mă împinge. E o seară superbă, simt că plutesc.
Îmi place tot…Vocile oamenilor, muzica anilor 40, peisajul superb, murmurul pârâului….
Se face frig. Mă schimb în haine groase – noroc de iubitul meu, care mi-a zis să le iau cu mine – şi mă alătur grupului. Bem mult, râdem mult şi dansăm pe muzica veche.
Băieţii fac un foc de tabără imens. Termină toate lemnele pe care le avea pentru iarnă proprietarul cabanei. Stăm în jurul focului, glumim şi bem. Iubitul meu, ameţit bine, pleacă să doarmă în maşina noastră. Un bărbat se apropie de mine, îmi spune că sunt cea mai frumoasă fată de la petrecere şi că îşi trimite iubita acasă. Din maşină, iubitul meu vede că sunt prea apropiată de alt băiat şi vine înapoi. Sărbătoritul, înfăşurat în multe pături, seamănă cu Tutankamon.
Oamenii pleacă la culcare în cabană. Suntem mulţi şi eu nu ştiu unde voi dormi. Iubitul meu mă ia de mână şi îmi găseşte un loc de dormit – pe o saltea lângă o pereche. Mă trezesc îngrozită…cred că e cutremur. Ascult să văd ce se întâmplă…Ah, pe patul de lângă noi, un bărbat sforăie îngrozitor. Toţi ne-am trezit de la bubuielile sforăitului, numai soţia lui doarme liniştită lângă el. Cred că a devenit imună la zgomotul emis de soţ.
E dimineaţă. Ne trezim, care de care cu feţe mai chinuite. Bărbatul care m-a împins în leagăn coboară cu o faţă nedumerită…îşi ţine portmoneul ud în mână şi îl priveşte stupefiat…e ud leoarcă. Şi pantalonii sunt uzi…bautura asta. Fuge repede la pârâu şi se aruncă repede în apa rece şi udă ca ghiaţa.
Toată lumea mănâncă un pic şi bea mult. Sărbătoritul, gol puşcă, are o şopârlă care doarme relaxată pe părţile lui intime. Testează dacă mai poate atrage femei la înaintata etate de 40 de ani. Mai încolo, fetiţele se joacă liniştite.
E amiază…toată lumea e doborâtă de atâta băutură, doarme. Şi eu am băut mult, dar cu rezistenţa mea la băutură, mă simt în formă. O iau agale pe malul pârâului şi culeg alune. Nu rămân singură, unul dintre bărbaţi se trezeşte şi mă urmează. Iubitul meu observă şi vine şi el. Săracul, cred că e rupt de oboseală!
Spre seară, barbaţii joacă fotbal în iarbă, femeile pregătesc masa de seară. Cum nu sunt o gospodină, culeg un mănunchi de brânduşe de toamnă.
Din camera de sus, iese un fum cam dens. Intrăm în panică. Tatăl celeilalte fetiţe rezolvă situaţia – soba fusese înfundată.
E ultima seară la cabană. Oamenii, obosiţi, tac. Bărbaţii se pregătesc pentru ziua de mâine, când trebuie să conducă. Cei care nu sunt şoferi caută în pârâu ultimele beri. E linişte şi plăcut.
Dimineaţă. Ne luăm rămas bun şi plecăm acasă. Lăsăm în urmă cabana rămasă fără lemne pentru iarnă. Sigur, niciodată nu o vom putea închiria din nou.

Lasă un răspuns

