Jurnalul unei zăpăcite – Arta de a nu recunoaşte ceea ce ai

Viaţa îmi oferă fericire în fiecare moment. Singura vinovată de nefericire sunt eu – nu ştiu să accept, sau, mai grav, nu ştiu să păstrez. Oricât privesc în existenţa mea plicticoasă de până acum….mereu am avut ceea ce mi se cuvenea şi am vrut altceva. Orgoliul…nu cred că el a fost vinovat. Mai degrabă nesiguranţa mea.

            Iubesc tot ce mă înconjoară. Mă bucur de fiecare răsărit, de fiecare floare văzută. Si totuşi…firea mea de om păcătos…vreau altceva, vreau orice nu am acum. Iubesc vara, dar vreau iarnă….

            Mi-am dorit marea. Am ajuns pe malul ei…bineînţeles, am vrut soarele tot şi am făcut o insolaţie drăguţă. Eu o numesc insolaţie de bere – stau relaxată la masă, în plin soare, cu berea în mână. Normal, pielea mea se supără şi pleacă. Doare şi plâng…nu mai vreau mare, vreau acasă.

            Mi-am dorit iubirea. Găsesc omul perfect pentru mine…şi nu ştiu cum să—l alung, urăsc starea de dependenţă pe care mi-o dăruieşte dragostea.

            Într-o seară, o puştoaică mi-a făcut tema natală şi mi-a interpretat-o. Mi-a plăcut, pentru că mă regăseam acolo. Adică – nu ai planete în primele două case, eşti predestinată să nu ai bani. Şi altele la fel mi-a spus. Sună bine, e predestinare, nu lipsa mea de voinţă. E un joc care-mi place.

            Categoric, nu ştiu ce vreau. Adică, nu ştiu să vreau. Chiar dacă mă revolt, prefer să accept clipa. Nu pot să accept durata. Îmi place să sar de la trambulină, la ştrand – e o senzaţie intensă, dar scurtă. Mă bucur de ea, îmi place, dar nu vreau mai mult.  

            Mereu spun că îmi doresc să plec înt-o lume fără iarnă. Cred că în acea lume aş muri de plictiseală. Am nevoie de iarnă ca să pot iubi vara. Aşa cum am nevoie de eşecuri ca să pot aprecia un succes. Viaţa îmi dăruieşte tot ce am nevoie. Doar că îmi face câteodată plăcere să mă plâng. Nevoia de a fi din nou un copil mic mă mână spre plângere. Vreau consolare, vreau alint.

            Şi totuşi…timpul e de partea mea. Am peste patruzeci de ani şi mă plac. Îmi place cum arăt, mi-e drag de felul cum gândesc. E bine. Îmi iubesc familia – copiii, părinţii şi iubitul. Nu e meritul meu pentru că-i am – doar sunt un cadou pentru mine. Şi e bine că încep să mă apreciez şi pe mine.

            Viaţa îmi oferă tot ce am nevoie. De formă mă plâng. În suflet mulţumesc pentru tot.

            Clipe fericite am o mulţime. E clipa în care citesc povestea pentru fiul meu cel mic şi pentru nepoata mea. E clipa în care îmi spune fiul meu „Te iubesc” şi nepoata mea „Te iubesc mai mult”. E clipa în care o pisică îmi toarce în braţe. Sau primesc un buchet imens de trandafiri de la prietena mea.

            Viaţa e perfectă. Doar trebuie să-mi pun ochelarii ca să văd asta.

           

            

9 thoughts on “Jurnalul unei zăpăcite – Arta de a nu recunoaşte ceea ce ai

  1. Scuze de spam, te anunt ca am mai deschis doua bloguri care n-au legatura cu advertorialele.
    Daca iti face placere sa ma citesti te astept pe blogurile mele, macar din curiozitate. Si daca vrei sa ma adaugi la BlogRoll, anunta-ma sa te adaug si eu pe ele.
    http://literestacojii.com este un blog literar.
    http://adolescentisenzationali.wordpress.com este un blog special pentru tineri, in care dezbat toate problemele lor.
    Te invit cu drag pe ele.
    Iti multumesc, te pup!

  2. Prea multa fericire inseamna plictis si nemultumire. Chiar nu exista nimic acru, sarat sa te invioreze? Daca nu ti-ai rupt un picior nu stii ce speri si cum speri.

    • Viata nu e deloc perfecta cu/fara ochelari. Ce-ar mai fi o viata perfecta? doar plictiseala, plafonare si lipsa luptei care face sarea si piperul din orice clipa a existentei noastre. Eu nu vreau o viata perfecta, pt. ca atunci m-as plictisi de moarte. Eu vreau doar sa traiesc, nu sa fiu perfecta.🙂

Lasă un răspuns

