Jurnalul unei zăpăcite – E duminică

Iubesc zilele de duminică…Sunt relaxate şi încep aşa cum îmi plac: privesc chipul fiului meu adormit…e atât de frumos încât mă întreb mereu: Ce să fac să-l păstrez mereu senin?
Geme prin somn…îl mângâi pe obraz pentru a-i alunga demonii din vis. Zâmbeşte.
Deschide ochişorii lui albaştri, zâmbeşte şi-mi spune: „Te iubesc, mama”. Îl sărut pe obraz. El mă îmbrăţişează, îşi umezeşte buzele şi mă sărută.
Începe ritualul obişnuit. Îl întreb: „Ce ai visat?”. Îmi răspunde: „Eram un lup urmărit de vânători. Un vultur mă apăra şi-mi spunea unde să mă ascund. Nu a fost un coşmar, am reuşit să scap, aveam în vis un prieten bun”.
Pe urmă îmi spune, cu un zâmbet vinovat:
– Ştii, mama, îl iubesc şi pe tata. Nu te superi, nu? Oricum, pe tine te iubesc cel mai mult şi mai mult, mai mult decât orice. Şi ştii de ce îl iubesc?
– E normal să îl iubeşti, e parte din tine. Dar spune, de ce îl iubeşti?
– Îl iubesc pentru că bărbaţii sunt băieţi care nu vor să crească.
– Şi tu? Vei creşte?
– Da, mama. E legea firii să mă fac mare. Dar rămân băiatul tău.

Se duce întins la televizor şi îl deschide. E „Clubul lui Mickey Mouse” acum.
– Ce vrei să mănânci? Îl întreb.
– Taci, mama, nu vezi că acum e Mickey, educatorul meu? El mă învaţă multe.
Tac, ce să fac. Mă duc în şoaptă în bucătărie, să-i pregătesc micul dejun.

– Şi ce mai este pe la şcoală? Te înţelegi bine cu colegii?
– Mda, bine. Unii mă bat.
– Cine te bate?
– Păi, şi Rareş, şi Mihnea.
– Şi tu? Nu le răspunzi?
– Nu, mama. Eu ştiu că am forţă, dacă i-aş lovi, i-ar durea tare. O să le răspund eu cu mintea mea.
– Cum, cu mintea ta?
– Da, mama. Într-o zi, o să pot mişca obiecte cu mintea mea, ştiu asta. Şi o să le transmit cu mintea să fie buni.

E amiază. A aflat că vine tatăl lui.
– Mama, vine tata. Mi s-a aprins becul din mine, vezi?

Am zile în care mă simt cenuşie. Dar în momentul în care puiul meu îmi spune: „Mama, te iubesc!” devin un pom de Crăciun.

One thought on “Jurnalul unei zăpăcite – E duminică

  1. Foarte frumos! Mi-a placut: ” Şi o să le transmit cu mintea să fie buni. ” – inseamna ca e un copil fericit si cunoaste calea altfel ar fi ales sa raspunda cu aceeasi moneda, poate forta.
    Esti un om bun, daca iti scrii gandurile atunci sufletul tau se va bucura🙂

Lasă un răspuns

