Jurnalul unei zăpăcite – Sunt boboc

Merg cu mama să văd rezultatele de la treaptă. Sunt convinsă că nu am cum să intru la liceul ăla de mironosiţe la care am dat. De fapt, chiar sper să nu intru, nu-i de mine.
Curtea liceului e plină de oameni şi emoţii. Mă întâlnesc cu o colegă de clasă. Plânge, a picat. Mda, dacă ea nu a luat o notă bună şi a luat ore, apoi eu, care am învăţat whist şi rentz în loc de comentarii la română….nu, nu există minuni.
Mă apropii de listele afişate. Citesc întâi lista cu picaţii. Numele meu nu-i acolo. O altă colegă de-a mea îmi strigă
– Eu am intrat la chimie biologie, tu la chimie industrială!
Trec la lista cu admişii la chimie industrială. Trebuie să mă conving. Îmi citesc numele undeva pe la mijlocul listei. Maică-mea aproape plânge de fericire. Nici ea nu avea încredere în mine, ştiu asta.
Plecăm spre casă. În loc să fiu fericită, mă cuprinde o stare de cenuşiu. Am intrat la liceul la care am depus dosarul, nu la cel pe care-l doresc.

Trebuie să merg la pregătirile pentru defilarea de 23 august. Am noroc că soră-mea de cruce e elevă la acelaşi liceu la care am intrat şi eu, ea cu un an mai mare, aşa că am cu cine să mă iau. Profesorul de sport care ne dresează ne găseşte la fiecare locul, după care strigă:
– Fetelor, făceţi-vă late cât strada.
Mă chinui să nu râd. Distractivă e pregătirea asta.

Azi ne-a dat costumele în care vom defila. Liceul nostru va purta galbenul din tricolor. E un costum de gimnastă şi nu purtăm fustă. Probez costumul şi mă uit în oglindă. Arăt ca Miss Piggy putrezită. Oribil!!!! Nu se poate să ies în lume aşa. Mă duc la soră-mea de cruce. Gata, am luat o decizie finală: măine dăm înapoi costumele de gimnastică şi vom merge la cules de prune.

Cum nu-mi cunosc viitorii colegi, culeg prune cu clasa soră-mii de cruce. E prima data în viaţă când o fac pe agricultoarea. Eu sunt orăşeancă, nu mi-am petrecut vacanţele la ţară. Îmi place munca asta fizică. Mai ales îmi plac prunele. O prună în gură, două în coş…bune şi dulci.
Cum autobuzul care trebuie să ne ia acasă întârzie, am luat decizia să mergem pe jos până acasă. Am nişte crampe groaznice. Vreau un WC dar unde? Drumul e drept, mărginit de plopi. Nici o casă, nici un lan de porumb. Prietenele mele au aceeaşi problemă. Mergem cu ochii înlăcrimaţi şi încordate. Uite, o casă! Fetele sunt timide, le este ruşine să bată la uşa unui străin. Mă duc eu, cea timidă. Mergem toate fetele la WC-ul din curtea omului.
Altă zi de cules prune. Oricât de mult îmi plac, nu mă mai ating de ele. Voi mânca în pauza de masă pachetul cu mâncare pe care mi l-a pus mama.
Deschid pachetul şi încep să mănânc. Mi-a pus mama crenvurşti. Muşc cu poftă dintr-unul şi aud un hohot de râs. E un băiat mai mare care se uită fix la mine şi râde…şi râde….Mă fac stacojie şi aproape mă înec. Nu-mi mai trebuie mâncare, gata.

E prima zi oficială de liceu. Îmi cunosc în sfârşit colegii. Stau în bancă stingheră înconjurată de feţe necunoscute. La fel ca mine mai stau câţiva colegi. Intru în vorbă cu o fată delicată şi cârlionţată. Nici ea nu cunoaşte pe nimeni de aici, e din Părhăuţi.

Încă nu începem cursurile. De mâine strângem cartofi. După ce termin liceul, mă pot apuca de agricultură.
Nu-mi place să strâng cartofi, e plicticos. Prefer să car coşurile pline cu băieţii. E bine că avem perioada asta de practică agricolă, am timp să-mi cunosc colegii. Îmi place un băiat din Şcheia. E harnic şi cu mult bun simţ. El nu cred că mă place, sunt prea zăpăcită.
Am o prietenă în clasă. E blondă, cu o privire tristă şi bronzată. Îmi spune că a stat toată vara la mare, la tatăl ei. Părinţii ei sunt divorţaţi. Ieri am fost la film cu ea şi cu un băiat pe care ea îl place.

S-a terminat şi cu perioada de practică agricolă. Mâine încep orele adevărate. Am deja câţiva prieteni în clasă, aşa că orele pot începe.

One thought on “Jurnalul unei zăpăcite – Sunt boboc

Lasă un răspuns

